nedelja, 1. december 2013

Zakaj pa ne bi ... doma prebarvali oblačila?

Čeprav se mi zadnje leto ali dve zgrešeni nakupi preprosto ne zgodijo več, pa sem imela doma nekaj starejših oblačil, ki so mi bila sicer všeč, a jih kar nekako nisem nosila. Brez izjeme je šlo za oblačila v odtenku srednje sive, ki ga nimam v svoji paleti in ki sem ga preprosto nehala nositi, ker mi ne pristaja preveč. Tudi kombinacije s to barvo so bile problematične, ker je srednje siva tako hladna barva, da takoj 'ohladi' večino kombinacij, na nekatere tople odtenke, ki jih rada nosim, pa ne pristaja. Zato sem se domislila zelo uporabne rešitve, ki bo morda prišla prav tudi komu izmed vas. Kupila sem dve barvi za barvanje tekstila doma in oblačila v pralnem stroju preprosto prebarvala v skladu z navodili na škatli. Rešitev je enostavna in izredno poceni, rezultat pa je ta, da imam zdaj občutek, kot da imam štiri nova oblačila, le da jih zdaj nosim, prej pa jih nisem. Tako sem eno sivo obleko in sivo majico prebarvala na temno vijolično, legice z leopardjim vzorcem in volneno jopo pa na temno rjavo. Na fotografijah spodaj omenjene legice prej, fotka barve ter legice potem.



(foto: Tina Martinec Selan)

Pri barvanju oblačil doma moramo paziti na to, da izberemo tako barvo, ki bo temnejša od obstoječe barve oblačila, ki ga želimo prebarvati. Svetliti namreč barv ne moremo, ne da bi prej oblačilo razbarvali (kar pa za seboj potegne vrsto komplikacij). Več oblačil kot naložimo v pralni stroj, manj intenzivna bo končna barva, zato v primeru, da bi radi naenkrat prebarvali cel stroj oblačil, rabimo več kot eno embalažo barve. Seveda je to odvisno tudi od vrste barve, ki jo izberemo, na tržišču je namreč več različnih vrst in proizvajalcev. Pri izredno občutljivih materialih, kot so svila, občutljiva volna in podobno, se moramo vnaprej prepričati, da bo material prenesel temperaturo barvanja (pri barvah, ki sem jih uporabila jaz, je priporočena temperatura barvanja šestdeset stopinj celzija). Pa še nekaj moramo imeti v mislih, namreč sintetični materiali se ne obarvajo enako intenzivno kot naravni, ali pa se sploh ne obarvajo – odvisno od materiala. Zato je treba pričakovati, da se gumbi, morebitne obrobe, šivi, aplikacije (bleščice, našitki in podobno) ali preprosto sintetična nit v pletenini ne bodo obarvali na željeni odtenek ali pa bo rezulat neenakomerno obarvanje.

Sicer pa je barvanje doma sila preprosto in hitro ter ga močno priporočam za reševanje tistih oblačil, ki jih imate radi, a bi jih raje nosili v kakšni drugi barvi :).

Ni komentarjev:

Objavite komentar