sobota, 7. november 2015

Obisk pri slepih in slabovidnih/My lecture for blind and visually impaired

Prejšnji teden sem bila povabljena v Zavod za slepo in slabovidno mladino Ljubljana, da sem pripravila krajše predavanje o oblačenju. Skupina slepih in slabovidnih mladih, ki se redno dobivajo in se pogovarjajo o najrazličnejših temah, je zelo zvedava, tako da so me po predavanju dobesedno zasuli s svojimi vprašanji. Na kratko smo obdelali ravni/kodekse oblačenja s poudarkom na tem, kako je upoštevanje določene priložnosti izraz oblačilnega bontona. Nato smo se dotaknili tipov postav in barvnih tipov, ker pa je bilo precej moških poslušalcev, smo seveda navedli tudi nekaj poudarkov posebej zanje.
Ker še nikoli prej nisem predavala slepim in slabovidnim, mi je bila stvar v precejšnji izziv, saj sem razmišljala o tem, kako neko izrazito vizualno tematiko predstaviti ljudem, ki imajo težave z vidom. Spomnila sem se na to, da imajo nadpovprečno razvit tip, ki verjetno marsikdaj nadomesti vid, zato sem skušala čim več stvari ilustrirati s konkretnimi predmeti, ki so jih lahko otipali. Tako sem tipe postav ponazorila s predmeti, ki shematizirajo določen tip postave (jabolko, hruška, peščena ura, dolg in ozek valj, manjši kvader – igralne karte ...), prinesla pa sem tudi nekaj oblačil in dodatkov različnih tekstur, da smo na podlagi otipa lahko poudarili primernost določenih krojev in tekstur za različne priložnosti.
Glede na njihov živahen odziv mislim, da so bili mladi veseli mojega obiska in da smo se kaj novega naučili. Zahvaljujem se jim za povabilo in za novo izkušnjo!





(vse fotografije: Odglavedopet)

...

Last week I was invited to Zavod za slepo in slabovidno mladino Ljubljana to prepare a short lecture on style and dressing. A group of young people with blindness and visual impairment meets on a regular basis to discuss different subjects. In an hour or so, we talked about dress codes and style etiquette, then body shapes and colour types. As half of the listeners were men, we of course didn't forget to tell a few specifics about men style and what to pay attention to when choosing clothes for different occasions.
For me, this was the first time to speak about something as visual as clothing to visually impaired, so I had to steer my way of thinking into another direction. Because visually impaired have a very good sense of touch, I decided to introduce the subject of dressing to them in a touch-feel kind of way. I brought common objects that can illustrate abstract things such as body shapes (an apple, a pear, an hourglass, a long and narrow tube, a small pack of cards etc.) and also some clothing items of different textures to illustrate what textures to wear for different occasions and having certain dresscodes in mind.
Based on how lively they responded to my lecture and how many questions I received afterwards, I think that my visit was a success. I would like to thank them for the invitation and a new experience!

(Translated by: Tina Martinec Selan)

Ni komentarjev:

Objavite komentar