ponedeljek, 23. junij 2014

Normcore ali 'umiram od dolgčasa'

Priznam, da sem za izraz normcore slišala šele ob branju kolumne Urše Jerkič v zadnji številki Elle. Za naš čas je značilno, da je treba vsak nov (politični, modni, nazorski, glasbeni, you name it) fenomen takoj poimenovati, oblepiti z definicijami in popredalčkati. Bolj kot se neko novo družbeno-modno gibanje pretvarja, kako je proti potrošništvu, modi, kako zelo individualno je – pomislite samo na pojav hipsterjev nekaj let nazaj – , bolj zapade v eno in isto dolgočasno, pretenciozno in snobovsko kategorijo kot vsi prejšnji. Normcore, kar je sestavljenka iz angleških izrazov 'hardcore' in 'normal', torej ultranormalno po slovensko, se ima za novo modno gibanje, saj zavrača vsako izražanje drugačnosti in individualnosti skozi oblačenje. 

 (foto: meluba.com)

(foto: topshop.com)

(foto: adidas.com)

Pomeni kvazi upor proti temu, kar je modni svet postal in zapoveduje nošenje t.i. 'mom jeans', belih superg, sivih bombažnih puloverjev, belih t-shirtov, po novem pa tudi Adidas plastičnih natikačev, ki smo jih včasih s smehom opazovali na slovenskih plažah. Pomislite npr. na Helen Hunt v humoristični seriji 'Mad about you' iz devetdesetih: obupne hlače, bele superge, prevelike srajce in niti kančka ženstvenosti. 

 (foto: dailymail.co.uk)

(foto: vanityfair.com)

Z eno besedo, normcore je to, čemur smo pred leti (sicer krivično do te krasne evropske države) rekli češko, še primernejši izraz pa je dolgočasno do skrajnosti. Nekako tako, kot da bi potegnili na plan svoja najbolj brezvezna oblačila izpred dvajsetih let (ja, tudi prevelike kariraste srajce spadajo zraven), če pa jih doma nimate (še? več?), skušajte najti najbolj znižan oddelek najcenejše verige trgovin in tam vzemite nekaj kosov. Da ne bo pomote: v modnem svetu se za normcore slogom skriva precejšnje bogastvo, saj modne urednice in fashioniste, ki trenutno paradirajo okrog kot ultranormalne, v resnici nosijo pregrešno drage sive bombažne puloverje zelo znanih znamk, le da normcore strogo prepoveduje razkazovanje etiket kot statusnih simbolov. 

 (foto: biancanaumovici.files.wordpress.com)

 (foto: luckymag.com)

(foto: standard.co.uk)

Samo še en potrošniški trik torej, nov 'kul' modni trend, ki se bo obrabil tako hitro kot podobni prejšnji; veliko pove tudi to, da je sam izraz skovala newyorška agencija K-Hole, ki sama zase pravi, da napoveduje trende. Za ta poskus oživitve mode iz devetdesetih, ki je skrajno nelaskav do večine postav, barvnih tipov in osebnosti nasploh, iskreno upam, da ga bom videvala čim manj. Mislim, da bi večina moških ta slog opisala z besedo 'f*ugly' in tokrat se z moških mnenjem povsem strinjam.

3 komentarji:

  1. Ojoj, just don't let the nineties hit the fan. Kot da ni bilo dovolj, da sem ravno takrat šla čez puberteto :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Ana, res je kar precej stvari na modi devetdesetih, ki niso preveč posrečene. kakšen detajl tu in tam, lepo vkorporiran v sodobno oblačenje, še gre. odglavedopet nineties pa ne, hvala :).

    OdgovoriIzbriši
  3. Najprej moram pohvaliti vse vase prispevke.Sledim vam se iz casov objav na forumu PL. In si res zasluzite vikanje ; ) Pisem pa zato, ker so, upam, da kontra mnenja tudi zanimiva.Sama sem namrec velika ljubiteljica tega stila in sicer samo za doma.V trenirkah se nikoli stilsko nisem dobro pocutila.toda kariraste srajce, sive brezvezne majice, natikaci a la birkenstock...to smo mi,90-ta, maturantje 98.ob treh otrocih je to prakticen stil (ki seveda odpade med sluzbo in 'zunanjim'prostim casom.

    OdgovoriIzbriši