sobota, 14. junij 2014

Razprodaje: kvantiteta ali kvaliteta?

Opažam, da obstajata dva pogleda na sezonske razprodaje oblačil. Prvi zagovarja logiko: »Gremo v trgovino, poglejmo kaj imajo in nabavimo par najcenejših kosov«. Ni posebnega načrta ali želja, razen splošne želje po tem, da bi nekaj novega kupili. Zagovorniki drugega pogleda na razprodaje čakajo od začetka nove sezone, kot mačka roparica zasledujejo nagledano, preverjajo zalogo v svoji številki in se prepričajo, da bodo že prvi dan znižanj uplenili tisti kos ali dva (običajno ne nakupujejo količinsko), ki so si ga želeli nekaj mesecev. Priznam, da sem kdaj pa kdaj že povsem impulzivno kupila kakšno zadevico po prvem principu, a načeloma močno zagovarjam drugi pristop. Razprodaje se mi namreč zdijo zelo dvorezen meč. Če brezglavo nabiramo kose za nekaj evrov, misleč, »to majico bom ziher kdaj oblekla, tale oblekica mi bo prav, ko shujšam tiste tri kile okrog trebuha in tale top je tako poceni, da bi bil greh, če ga ne bi vzela!!!«, na koncu koncev mogoče res dobimo osupljivo razmerje med količino nakupljenega in zapravljenim denarjem. Veliko vprašanje pa je, ali ni bil to le nakup za potešitev trenutnega potrošniškega vzgiba in kdaj ter koliko bomo nakupljeno dejansko nosile ... Sem velika zagovornica logike, da na razprodajah poiščemo tiste kose, ki se nam sicer zdijo (pre)dragi, preveč nedosegljivi ali pa nam je pač bližja logika, da za kvaliteto zapravimo sicer še vedno neko količino denarja, ki pa bo zaradi znižanj vseeno občutno nižja. Tako vedno dopovedujem svojim strankam, da se je treba tudi na razprodaje odpraviti povsem premišljeno in s seznamom (pa naj bo ta dejanski ali pa obstaja le v glavi). Idealno je poiskati nekoliko dražje znižane kose, npr. kvalitetno usnjeno torbo, sezonski plašč, morda kakšen kos priznane blagovne znamke ali s podpisom oblikovalca, poseben kos, ki ga bomo lahko nosile na nekaj različnih načinov, pa vsakič zasijale v njem ... Ali pa morda nekaj, kar je izven naše cone udobja, modni krik, statement, ki si ga potihem želimo in nam bo zaradi znižane cene povzročil manj sivih las, tudi če ga ne bomo nosile ravno vsakodnevno. Ne pozabite na to, da je super tudi nakup oblačila ali dodatka, ki bo počakal na naslednjo sezono – nemalokrat se v zaprašenih kotih trgovin ali outletih (tudi spletnih) poleti dobi sijajne kose za jesen in zimo, pozimi pa takšne, ki jih boste navdušeno potegnile na plano spomladi in poleti.


Razprodaje po mojem mnenju tudi slučajno niso prilika ali izgovor za metanje denarja skozi okno (tudi če govorimo o nekaj deset evrih, je to še vedno denar) in 'nabiralništvo', ampak so način, kako s premislekom o svojem slogu dokupimo tisti kos ali dva, ki ga bomo dolgo in zadovoljno nosile. Ne pozabite: kupljeno vam mora pristajati v smislu barv, kroja in sloga, kos pa si že v trgovini poskušajte predstavljati na vsaj tri kombinacije iz svoje omare.

Uspešno, racionalno in navdihov polno nakupovanje vam želim!

(foto: 123rf.com)

Ni komentarjev:

Objavite komentar